Melodifestivalen 2010 - Live Blogg

 


Hejsan alla nu sitter jag och äter majs och scones och kom på att jag kunde blogga om melodifestivalen i brist på annat att göra. Varje bidrag kommer få en röst för melodi, text, kläder och allmänt intryck.

1 Eric Saade "Manboy"
Melodi: Oooo me likeyy.
Text: Ganska ofatbart dåligt verkligen ingen alls bra. Manboy. U can call me Manboy nej inte alls bra.
Kläder: Snyggt med lila skorta och handskar. Lite Mickael Jackson över det hela mycket nice.
Övrigt: Trevligt att ha snygga yngre killar i melodifestivalen och hans dansare var  duktiga, dock fattde jag inte det här med regnet i slutet.

2 Andra Generationen & Dogge " Hippare Hoppare"
Melodi: Trummor, Bank och kaos.
Text: Jag fattade inte och det är inte riktigt meningen.
Kläder: Behöver vi ens komentera Dogges miss matchar. Åh va personen blind som klädde dem? Hur kan man gå ut på scen så? 
Övrigt: Ganska spralligt och festligt men passar inte i melodifestivalen alls.

3 Anna Maria Espinosa "Innan alla ljusen brunnit ut"
Melodi: Lungn och så kanske inte riktigt melodifestivalen material mer love songs på spotify.
Text: Ganska bra men igentligen ingen riktig ide med den.
Kläder: Ganska simpelt men vackert.
Övrigt: Brukar inte gilla svenska låter men den här var bra.

4 Highlights & MiSt "Come And Me Now"
Melodi: Ingen....
Text: Åh nej stäng av tvn jag vill inte höra mer.
Kläder: Ännu ett BIG fail från sveriges sida den här stilen va ute för ett tag sen.
Övrigt: Finns inte mer att säga än dåligt.

5 Pauline " Sucker For Love"
Melodi: Catchy, glad, sprallig, underbar, fantastisk.
Text: Sucker for love, sucker for love, sucker for love har fått den på huvudet. Älskar!
Kläder: Färgglatt och vackert. Älskade kjolarna och de fantastiska legginsen i två olika färger som Pauline har.
Övrigt:Jag älskade uppträdandet med färger och ljus som lös upp hela scenen. Antar att jag kommer bli en sucker för den här låten.

6: Andreas Johnson "We Can Work It out"
Melodi: Ganska svängit meden hel del komihågiga svängar.
Text: Bra och kanske en av låtarna med ett bättre budskap. Kan man nog få litte lätt på hjärnan.
Kläder: Sen när blev grön skinjacka ett godkänt modetips, tänk om folk faktiskt tror att det är okej att klä sig sådär. Urk...
Övrigt: Ganska tråkigt upträdande med få rörelser. Men Andreas är ju inte direkt känd för sina uppträdande.

7 Kalle Moraeus & Orsa Spelmän "Underbart"
Melodi: Nja fiol och elgitarr kanske inte man ska matcha låter som någon av Roger Pontares melodier.
Text: Pii för svenska låter om kärlek det funkar helt enkelt inte.
Kläder: Kostym, stilrent och så men inte så speciellt.
Övrigt: De påminde mig om morfar, så kanske de får några sympati röster men inte mer.

8 Hanna Lindblad "Manipulated"
Melodi: Riktigt riktigt dåligt tycker jag!
Text: Helt okej men inte direkt catchy.
Kläder: Jag vet att markerade axlar va på modet för några månader sen men det är ju ute nu så hur efter är sverige i modet igentligen. Plus kunde hon inte hitta några hela strumpebyxor.
Övrigt: Jag gillade dansen och särskillt bakgrunds dansarnas små sexiga på knä steg. Det är skillat att klara det i högklackat.

Jag hejar på Pauline och Eric. Och jag gillade spexet med Anja jätte roligt förväntade inte riktigt det. Ser inte ut som om jag behöver paddala göta kanal i gummi båt vilket jag lovat alla att göra om Dogge van.

Nu är de fem låtarna klara och jag är nöjd och direkt till final går?!???!!! ERIC MANBOY!! Woho epic moment.
Vad är en anboy ja det är fråga men gillar paljett slippsen på de skalliga killarna. Nu ska jag kolla på Eric Skriver snart...
 Så nu är den snygga killen klar och blodie fortsätter snacka. Så nu hejsar jag på min andra favorit Pauline hoppas att hon kommer med. Snabb genom gången är nu klar och jag håller mig fast medmitt tidigare beslut. 1 minut kvar och rösta så ring nu på Pauline det ska jag göra. Ehh vad gör ica Jerry på scen? Och vem är Glada Huddriks Teater teater men det va en ganska okeij men vad var det för under bältet action på den äldre blonda tanten?? Storra volang kjolar va ute innan de började komma in?? Gillade Måns lilla sång snutt. Nu kommer resultatet... Fyra kvar. Och till andra chansen går... Pauline synd att det inte blev en final plats men seriöst gummarna med fiol eller grodan. Hm Hoppas det blir Andreas annars mår jag smått ill. Men om man tänker på det så är det just nu bara killar i melodifestivals finalen. Gillar killen Obedans "vad du vill baby" haha. Så nu ska man lyssna på We can work is out" Så nu är dagens deltävling avklad och det är dags för mig att snacka på twitter med massa andra intressanta personer. Hoppas ni har haft lika kul som jag med det här inlägget det var lite journalist över det hela. Nu ska jag äta upp min kalla bulle och drick mitt avslagna bubbel vatten. Xoxo little fashion girl


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0