Empire State of Mind

Godkväll alla trötta minismurfar, nu sitter ni alla och tänker vad ska denna korta lilla mulvad som inte kan något om svenska eller engelska stavning eller styckeindelning skriva om och ja idag blir det lite blandat tror jag. Ska börja med att berätta att jag gjorde mitt kemiprov imorse och får nog ett vg minus eller något i den stilen. Efter det var det dags för att göra den mest underbara saken jag någonsin gjort. När jag tänker på den blir jag helt pirrig i magen och min dag e gjord. Självklart så pratar jag om det faktum att idag så lämnade jag in min kära mattebok. Den lilla saken kommer jag aldrig behöva se igen vilket jag inte har något emot. Efter det (när det andra satt på matte lektion) så satt jag mig i mediateket och läste Cosmopolitan. Vilket är en av de bästa tidningarna som finns på skolan. Så efter en och en halvs timme läsande om relationer och stön så bar det av till samhälls lektion där vi såg en film om kinas stigande makt över världen. Det va en intressant film och det underlättade att kunna lite kinesiska i med att jag inte kunde se texten därifrån jag satt. Efter det var det dags för fysik och vi snackade om värme och sådana saker. Så jag och de andra drog snabbt och enkelt igenom uppgifterna och sen satt vi och snackade och tittade på när pidde målade om sveriges vägskyltar. När jag senare hade kommit hem och lämnat min väska så gick jag en låg och kall runda men min favis Arcas. Nu på eftermiddagen så har jag pluggat på min historia om WW1 och på engelskans få men viktiga glossor. Ikväll blev det uínomhus träning alltså ett fåtal snabbt avvärkade kilometer på löparbandet och några stärkande övningar för bland anat armarna. Nu så sitter man klar duschad och snackar med martin i skype. Kan inte säga att vi har ett meningsfullt samtal men vi snackar om hur viktigt romantik är i ett förhållade. Själv ser jag romantik som något killar tar till som ett sista försök att hålla en kvar. Tanken på blommor och kärleksfulla sånger kan ha sin charm men jag har svårt att upskatta det. Varför dela något som inte håller när det är bättre och ha ett rakt och ärligt förhållande, för ni därute anser väl också att romantik har lite med att försköna till omgivningen. Jag ser mer i att sattsa allt på saker som håller föralltid som minnen eller stabillitet. Vet inte om någon håller med mig men men. Så ännu en gång Godnatt. <3




Två tomater va ute och gick så blev den ena överkörd. Då sa den andra kom nu ketchup. /Martin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0