Break Away - Om tjejer är billiga så är fan killar gratis. Haha

Jag hittade några sånna här fjortis dikter idag och tänkte lägga in några, visa känner ni nog igen och tro förhelvete inte att jag relaterar till någon haha okej kanske till andra ;) . Here we goooo!! Dikt festival Nostalgi!!!

... Hon hade just fyllt 11 år.? Nu är jag stor,? tänkte hon och stoppade papper i bh:n, snodde syrrans stringtrosor, målade läpparna blodröda. Lite kom utanför...

... Hon fyllde 12 år.? Nu är jag stor,? tänkte hon och tog mammas cigaretter, gick up i skogen, hostade, grät. Tvättade kläderna så fort hon kom in...

... Hon fyllde 13 år.? Nu är jag stor,? tänkte hon och tog pappas vin. Drack spydde, drack igen. Vaknade med en dundrande huvudvärk....

... Hon fyllde 14 år.? Nu är jag stor,? tänkte hon och förlorade sitt dyraste till någon hon inte mindes namnet på och som inte mindes hennes...

... Hon fyllde 15.? Nu är jag stor,? tänkte hon och svalde tabletter, kände ruste, begäran, förtvivlan...

.. Hon fyllde aldrig 16 år..


man ska inte prata med fula människor de kan tro att det är okej att se ut så.

Jag målade en ängel idag, inte en som var it och vacker utan en som var svart som sot och hade blodiga vingar.
Hon såg mörk och dysster ut. Därför målade jag dit ett par kristallklara ögon och ett leende, jag målade ett självportarätt. Varje dag pryder jag mig själv med ett leende för att inte se så svart och sorgsen ut.



En ensam pojke på gatan står på hans kind blänker en stor tår.
En pojke på blott fem år på hanns kropp finns stora sår
man kan tydligt se hans revben där han står i den gassande solens sken.
Hans hus satt soldaterna i brand ty det är krig i hans land.
En sliten nallebjörn vid sin sida han har den har en gång tillhört hans far.
Men nu är han lämnad ensam kvar. Aldrig mer han sin mor och far får se.
aldrig mer skratta aldrig mer le. Man ser hans skrikande hunger där han står på gatan och sjunger.
 Han sjunger för att pengar få, men ingen kan honom förstå,
hans hatt är tom där den står. Inte en endaste slant han får.
Ett skott man plötsligt hör en liten pojke faller till marken ner och dör.
Hans nallebjörn håller han krampaktigt vid sin sida.
Aldrig mer behöver han på gatan stå, ty döden var väll den bästa gåvan han kunde få. 



Flickan står på bron och tittar ner ett steg till och hon finns inte mer
hon blundar och känner vinden i sitt hår nedför kinden rinner sakta en tår
I handen hon kramar ett kort på sin vän hon viskar.
"Förlåt men vi ses ej mer igen" När hon precis ska ta sitt sista steg ut
hör hon en röst " det får inte ta slut" hon vänder sig om
det är hennes vän som skriker men hon bryr sig inte fast hon vet att hon sviker
hon tar ett sista andetag och försvinner sen ner Hennes väns sorgsna ögon blir det sista hon ser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0